diumenge, 14 de juny del 2015

Parlament al Ple d'investidura de dissabte

Benvolgudes regidores i regidors, i sobretot veïnes i veïns de Martorelles.

Abans de res, m’agradaria personalment donar les gràcies a la senyor Romuald Velasco per la feina que ha fet a l’Ajuntament els darrers anys, i agrair-li els consells i ajuda que m’ha donat. I el suport donat en aquest Ple. Moltes gràcies.

Vull agrair en aquest moment, als i les regidores que avui m’han votat com alcalde del meu poble. Considero que es tot un honor i responsabilitat ser el batlle del poble que t’ha vist néixer, créixer, i desenvolupar-te com a persona. I els vull agrair a aquests regidors que m’hagin votat, perquè entenc que és la lectura més fidedigna, més justa, dels resultats del passat 24 de maig. Perquè entenem que amb aquells resultats el poble demanava d’una manera molt clara una renovació de les maneres de fer al poble, de persones i de rumb. I aquesta es la gràcia de la democràcia, que al final es el poble qui té la darrera paraula, i se’l ha de tenir en compte.

L’elecció d’avui farà possible que ben aviat es visualitzi la renovació que, des del nostre punt de vista, necessitava el nostre poble. A les regidores i regidors presents aquí, permeteu-me que us feliciti a tots, i en especial als nous. Vull agrair també la feina feta per les persones regidores que ens han acompanyat aquesta darrera legislatura i que no han repetit.

Ara ens toca tornar a il·lusionar amb una política honesta, realista i participativa a la ciutadania. És a les nostres mans aconseguir-ho, a les mans de tots onze regidors i regidores. Us hem de demanar, això sí a la ciutadania, una certa paciència. Hem d’aprendre moltes coses i en molt poc temps. Sabem que tenim un repte enorme davant nostre. Però l’afrontem amb il·lusió, coratge i, el que és molt important, esperit de sacrifici. Dedicarem tot el temps i tots els esforços que facin falta per renovar aquest poble. I per això caldrà que encara anem més lluny, amb més esforç i més dedicació. La meva relativa joventut no serà un obstacle a tot això, sinó més aviat un element a favor. Tenim molt clar, però, que no aconseguirem arribar a bon port si no comptem amb l’ajuda, i la complicitat, de la gent. Aquests dies, des de les eleccions, moltes persones ens han felicitat i ens han donat ànims per seguir endavant, i algunes fins i tot ens han ofert aportar el seu gra de sorra per ajudar-nos. Sens dubte recollirem l’oferta, perquè el poble l’hem de renovar entre tots.

També vull demanar als grups que avui no ens han donat suport que a partir de la setmana vinent es mostrin predisposats a col·laborar amb el govern municipal. Nosaltres, aquest equip de govern, s’hi mostrarà en tot moment. Perquè entenem que ells també representen una part important de les nostres conciutadanes.

Em dedicaré amb cos i ànima per tenir un Ajuntament que funcioni, que tingui els recursos suficients per funcionar correctament, perquè hi hagi la motivació i el clima de treball adients per a prestar uns serveis de qualitat a la ciutadania.

Els meus companys de partit i jo, ens hem caracteritzat per no fer política contra ningú, sinó a favor del col·lectiu, del poble. I vull demanar a la resta de regidors que tots plegats abandonem maneres de fer política en aquest poble que no sumen, sinó que resten. Fem política pel bé del nostre poble i en pro de la nostra gent. Aquest poble, com aquest país nostre, són de tothom, o almenys de tothom qui el vulgui fer-se’l seu. Es diguin com es diguin, vinguin d’on vinguin, tinguin el color de la pell que tinguin, resin el que resin, o pensin com pensin. Tan si van votar el passat 24 de maig com si no ho van fer. Tan si ens van fer confiança a nosaltres com si ho van fer per una altre opció. Governarem per a tothom!. Perquè tal i com diu el poema “El poble” de Miquel Martí i Pol:/ El poble és un vell tossut,/ és una noia que no té promès,/ és un petit comerciant amb descrèdit,/ és un parent amb qui vam renyir fa molt de temps./ El poble és el meu esforç i el vostre esforç,/ és la meva veu i la vostra veu,/ és la meva petita mort i la vostra petita mort./ El poble és el conjunt del nostre esforç i de la nostra veu, i de la nostra petita mort./ El poble és tu i tu i tu i tot d’altra gent que no coneixes,/ i els teus secrets i els secrets dels altres./ El poble es tothom,/ el poble es ningú. 

Som conscients del fet que el nostre partit hagi accedit a l’èxit es causa de què molta gent, tot i no sentir-se, per una raó o altra, propera als ideals d’Esquerra, ens han volgut donar una oportunitat per poder portar a terme el nostre projecte engrescador i renovador. Amb la única finalitat de renovar el seu poble per ells i pels seus fills i pels seus nets. Farem el possible per no decebre la seva confiança.

Sóc del parer, conscient i defensor, de la temporalitat a la política. Les persones que avui hem sortit escollides regidores d’aquest consistori, no som aquest càrrec, sinó que l’ocupem temporalment. Nosaltres tenim la responsabilitat de defensar i preservar durant els propers 4 anys la institució del nostre Ajuntament, perquè ella es quedarà i nosaltres marxarem, i els nostres càrrecs els ocuparà algú altre. Confondre això, es confondre l’encàrrec que ens ha encomanat la ciutadania. Com dèiem en campanya, volem renovar Martorelles i per això també cal renovar les persones que ocupem aquests càrrecs de tan en tan, i algun dia ens arribarà a nosaltres. És per això que em comprometo a ser alcalde com a màxim vuit anys. I després – intentarem que no sigui abans- que vinguin d’altres persones a substituir-nos i a aportar noves energies, idees i maneres de fer.

Quan fa 6 anys amb els companys d’Esquerra Republicana iniciàvem aquest projecte, el nostre partit no comptava amb cap regidor al consistori i podia semblar una utopia guanyar unes eleccions municipals. Es molt dur i difícil fer política des de fora de l’Ajuntament. L’esforç, la honestedat, el treball constant i sincer, i el convenciment de saber molt clar quin model de poble volíem ens han portat a ser la força més votada a les eleccions del passat mes de maig. I ara, al capdavant del govern municipal no canviarem la nostra manera de fer. Nosaltres som així i volem sent-ho. I ens esforçarem al màxim per aprofitar la oportunitat que la ciutadania ens ha concedit, i passar amb bona nota d’aquí a 4 anys.

Hem estat aquests últims mesos explicant-vos a tots com ha de ser la Martorelles amb què nosaltres somniem. Doncs ara, des d’avui, cal posar-nos a treballar perquè aquests somnis passin a ser una realitat. Volem unes escoles amb unes instal·lacions modernes i de qualitat, on els nostres fills i nets puguin fer-se millor persones. Volem uns serveis socials que sigui realment socials. Volem que l’espai de Carrencà sigui el centre cultural, social i cívic que aglutini entitats i associacions, un espai dinàmic i polivalent per a tothom. Volem un poble adaptat i accessible, un poble per a les persones. Volem moltes coses i des d’avui es a les nostre mans, a les meves i a les vostres, treballar per a fer-les realitat.

Volem també fer una defensa del municipalisme d’aquest país. Perquè són els municipis la base d’aquest país pròsper, socialment just, culte, solidari, sostenible, lliure i sobirà que volem fer. Valors amb els què els regidors d’ERC ens hi comprometem al costat del Parlament i del Govern de Catalunya que sorgeixi de les eleccions del proper 27 de setembre. Sempre hem defensat que el país es construeix des de cadascun dels Ajuntaments, perquè som la institució més arrelada al territori, i palpem a les seves realitats socials dia a dia. Per això ens satisfà poder dir que, ara continuarem treballant per a fer aquest país que volem, també, des de l’Ajuntament de Martorelles.

Permeteu-me que acabi en aquest moment tan especial per mi i per la meva família, amistats i companys, amb un record emotiu per algunes persones que m’han marcat en el fet que avui sigui aquí. Primer de tot, agrair de tot cor als i les companyes d’Esquerra a Martorelles que han fet una campanya excel·lent, deixant-hi moltes hores i sempre amb un somriure fos l’hora que fos. Gràcies companys i gràcies a la gent que ens ha ajudat en campanya, sou, heu estat i sereu molt grans. Vull agrair també molt especialment a en Pere Truyols, ànima d’Esquerra Republicana a Martorelles, que fa 6 anys va fer un pas al costat i va deixar espai a gent més jove, els seus consells m’han estat, em son i desitjo que em continuïn sent de gran servei. Moltes gràcies Pere. Al meu avi Alfons que va dur la família en aquesta bonica vila, i ja fa uns anys que va marxar però que em va deixar dins meu aquest inconformisme davant les injustícies. Allà on siguis una abraçada molt forta avi. A la meva parella, que m’ha acompanyat aquests darrers 4 anys i que ha sacrificat la seva ciutat i família a Reus per mi. Et dec molt i t’estimo encara més Glòria.  I als meus pares, que són els responsables de molts factors que m’han portat aquí, entre els quals l’educació i els valors que tenaçment m’han ensenyat: l’esforç, la honestedat, la responsabilitat, la senzillesa, i l’amor cap als meus i a la meva terra. No els oblidaré mai pares.

Per acabar ens volem dirigir a la ciutadania de Martorelles. Durant la campanya només vam prometre dues coses, honestedat i treball. I avui aquí, al Celler de Carrencà, en nom dels meus companys i meu, volem reafirmar el nostre compromís ferm en deixar-nos ‘hi la pell treballant i en obrar amb total honestedat per a renovar Martorelles.

Moltes gràcies a tothom.

Visca Martorelles! I Visca Catalunya!