diumenge, 17 d’abril del 2011

Quan les sospites es materialitzen. Sobre el celler de Carrancà

Fa un parell de mesos, feia una blocada comentant que tenia certs dubtes sobre la reforma del celler de Carranca. Eren dubtes, no de la necessitat de l'obra o el projecte, sinó dels plaços d'obres, terminis i adjudicacions. Era estrany, que si l'obra s'havia d'haver acabat el desembre del 2010 com deien les bases del fons FEDER es comencessin en aquella data, i així ho vaig manifestar.

Posteriorment vaig demanar, via instància, poder consultar l'expedient d'aquesta reforma a l'Ajuntament, i l'alcalde Romuald Velasco m'ho va denegar, atenent que l'expedient encara era obert. Ell sabia què jo tenia certs dubtes, i no va fer l'esforç de transparència per deixar-me consultar l'expedient, fet que va augmentar les meves sospites de què alguna cosa passava.

Divendres me'n vaig endur una sorpresa, i algú podrà dir que agradable però per a mi va ser desagradable, quan llegint el diari Contrapunt vaig llegir la noticia que l'arquitecte Ll.M. Sanllehí reclamava més de 20.000€ a l'ajuntament, en concepte d'haver fet el projecte bàsic i executiu del celler, haver guanyat amb el seu projecte la subvenció del fons Feder, i què finalment no li paguessin res i prescindissin dels seus serveis professionals amb una actitud gens digne del nostre ajuntament.

Per casualitats de la vida, i què sóc Arquitecte tècnic he tingut accés avui al contacte amb el senyor Sanllehí, amb qui demà intentaré quedar per què m'ho expliqui amb més detall. Ja us ho epxlicaré.

En tot cas, i si l'alcalde paga el serveis del senyor Sanllehí o li obliga un jutge, el nostre Ajuntament acabarà pagant 2 projectes bàsics, 2 projectes executius, i haurà efectuat una sola obra. Es a dir, s'haurà encarit l'obra entre 20 i 30 mil euros per una decisió de l'alcalde. Per què? Crec que els ciutadans necessitem saber el perquè. Els diners són de tots, per anar-los cremant d'aquesta manera en els temps que corren. I si és cert les maneres que apunta el senyor Sanllehí amb què el va tractar el nostre ajuntament, no son maneres de representació del nostre poble.