dissabte, 6 d’agost del 2011

Retrobant el camí antic de Martorelles a Alella

Ahir divendres amb la sempre bona companyia d'en Joan Sanjuan, que es va prestar a acompanyar-me, vem fer l'antic camí de Martorelles a Alella.

En Joan es una d'aquella persones que son un pou de saber, que coneixen molts indrets, històries i fets del nostre poble. Primer alcalde de Martorelles de la restauració democràtica del 79 al 88, i un enamorat del seu poble, que un dia em va fer saber, que fins no fa pas gaires anys que es va fer el pont amb Mollet, no fa ni cent anys, el nostre poble tenia una forta relació amb l'altre cantó de la serralada de litoral, en concret amb Alella. I d'aquesta informació en va sorgir la meva inquietud de veure com devia ser saltar d'un cantó a l'altre de la muntanya, per anar a comprar-hi, vendre, al notari, etc...així que vem decidir anar-hi a esmorzar.

Vam sortir de Can Girona al voltant de es 8 del matí seguint el GR 97.3, comentant on i com devien ser Can Roçanes i Can Ros, fins arribar a la font de la Mercé, pujant fins a Can Sampare, Can Gurri (on no hi queden les ruïnes de l'antic mas), els dolmens de Can Gurri, i fins arribar al primer Coll de Can Gurri on vam saltar al Maresme, i vam agafar el GR 92 direcció Barcelona. Seguint aquest recorregut, passes per sobre la urbanització d'Alella Park fins a trobar un trencant a l'esquerra que primer pel camí i després pel carrer del Greny ens porta fins gairebé al centre d'Alella. Uns quants carrers i ja hi som.

Alella vam esmorzar, i un cop amb la panxa i les bateries recarregades vam emprendre el camí de tornada, ara anant a buscar l'antic camí de Martorelles, de quan el nostre poble n'era un de sol i no dos (no fa pas gaire d'això). Seguint aquest camí es poden observar un boniques vistes. Al final del camí del nostre poble anem a parar a la part alta del camí del Greny, on ens hem d'enfilar amunt per anar a buscar el GR 92, i aquest cop, enlloc de passar per sobre Alella Park decidim tirar direcció Barcelona i passar pel segon Coll de Can Gurri, més al sud, i anar a buscar la font de la Tereseta, on des d'allà baixem per un corriol fins gairebé damunt de Can Sampare. I des d'aquí, retornem a la font de la Mercé on hi trobem un CAU de Reus, i amb 10 minuts som a Can Girona, en total uns 18 km fets amb quatre hores i mitja, i un desnivell d'uns 300 m.

Una bonica sortida i excursió que ens retorna als camins de la història del nostre poble. Apte per a tothom que estigui mínimament avesat a caminar, i on es pot gaudir de les magnífiques fonts i paratges dels nostres boscos, així com dels espectaculars i bells masos dels indianos d'Alella. Una sortida recomanable.